Wat is Social Media Management

Social media management

Wat is Social Media Management

Influencer-marketing

Sociale media hebben een ongekende kans gecreëerd voor merken. Tegenwoordig kan je bedrijf rechtstreeks in contact komen met klanten en de voordelen hiervan zijn onder meer:

Waardevolle inzichten ontdekken over uw kopers en hoe zij uw producten, diensten en merk bekijken
Klachten adequaat afhandelen
Een sterkere waardepropositie ontwikkelen door uw merk naar buiten te brengen en prospects en klanten te laten zien dat u om hen geeft
Samen helpen deze voordelen sociaal actieve merken ook om betere oplossingen te bouwen.

Beheer van sociale media raakt een aantal belangrijke elementen, die allemaal deel uitmaken van een goed gestructureerde digitale marketingstrategie.

Deze blogpost behandelt de kerncomponenten van social media management. We verbinden de punten tussen social media strategie en social media management. Je leert ook wat de belangrijkste factor is voor het runnen van een goed geolied beheer van sociale media en hoe je de juiste platforms voor je merk kiest. Ten slotte gaan we dieper in op het belang van het effectief plannen en plannen van inhoud om ervoor te zorgen dat uw merk alle mogelijke vruchten van sociale media plukt.

Maar eerst moeten we een belangrijke vraag beantwoorden.

  • Wat is Social Media Management:
  • Wat is Social Media Management?
  • Het begint allemaal bij uw klant
  • Kies de juiste sociale mediaplatforms voor uw merk
  • Creëer uw sociale media-strategie
  • Een woord over schalen over sociale platforms
  • Wat is Social Media Management?

Simpel gezegd, het is het proces van het beheren van een complete social media-strategie. Maar beheer van sociale media is iets strategischer. Het omvat meer dan alleen reageren op tweets en opmerkingen.

Zoals eerder vermeld, is beheer van sociale media gekoppeld aan andere belangrijke aspecten van uw digitale marketingstrategie. Digitale marketingstrategieën zijn gebaseerd op sterke feitelijke informatie. Om een ​​succesvol bedrijf te creëren, moet u immers de specifieke kenmerken van uw markt kennen en weten hoe uw oplossing een bepaald probleem kan helpen oplossen.

Uw digitale marketingstrategie gaat daarom in op hoe uw merk zich online zal positioneren om meer business te genereren.

Social-mediastrategie houdt zich bezig met het gebruik van sociale-mediaplatforms om bekendheid op te bouwen, leads en verkopen te genereren. Beheer van sociale media is een praktijk die uw digitale marketing- en sociale-mediastrategieën ondersteunt. Het is een belangrijk onderdeel van het uitvoeren van een effectieve socialmediastrategie, omdat het uitlegt hoe uw merk zal deelnemen (denk aan het publiceren van content, regels voor betrokkenheid bij klanten, enz.) op socialmediaplatforms om resultaten te genereren.

Maar hoe zorg je ervoor dat jouw social media management aanpak de juiste is voor jouw merk?

Het begint allemaal bij uw klant
Achter elke succesvolle digitale marketingstrategie staat een marketingteam met een zeer duidelijk en gedetailleerd begrip van wie hun kopers zijn.

Ze weten alles wat er te weten valt over hoe hun klanten denken. Feit is dat u, tenzij u uw kopers kent, niet weet hoe u ze kunt aanspreken.

Kopers begrijpen is niet meer wat het geweest is. U moet verder gaan dan demografie en u gaan concentreren op wat uw kopers waarderen. U moet weten hoe zij denken over de uitdagingen waarmee zij worden geconfronteerd en hoe zij verwachten dat uw oplossing zal opleveren wanneer zij zich ervoor inzetten.

Een geweldige plek om te beginnen is door persona’s te maken voor alle soorten kopers die je hebt. Een goed gedefinieerde persona zal u helpen de belangrijkste uitdagingen, behoeften en wensen van uw kopers vast te stellen. Met deze informatie kunt u sociale media-inhoud produceren die uw kopers aanspreekt tijdens hun kopersreis.

Als je nog geen persona hebt gemaakt, probeer dan de klantavatar-sjabloon van DigitalMarketer. Het bevat alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan, samen met een handige uitleg over hoe je de jouwe kunt bouwen.

Kies de juiste sociale mediaplatforms voor uw merk
Niet alle social media platforms zijn gelijk gemaakt. Ze spreken verschillende leeftijden en interesses aan. TikTok is bijvoorbeeld een snelgroeiend op video gebaseerd sociaal platform. 41% van de gebruikers is tussen de 16 en 24 jaar oud. Ze maken komische sketches, nemen zichzelf op terwijl ze liedjes zingen en meer.

Als u een marketingmanager voor sociale media bent voor een SaaS-oplossing voor boekhouding, is het gemakkelijk in te zien dat TikTok niet de plek is waar u tijd zou moeten besteden om uw merk te laten groeien.

Aan de andere kant is LinkedIn een professioneel social media netwerk. Meer mensen wenden zich tot het voor inzichten over zaken, inclusief inhoud over thought leadership. Het ontwikkelen van een reeks sterke, diepgaande artikelen over veelvoorkomende uitdagingen die uw kopers ervaren, kan leiden tot meer bekendheid en mogelijk meer leads voor uw bedrijf.

Het kiezen van het juiste platform is een kwestie van begrijpen wat voor soort gebruikers elk platform aantrekt.

De eenvoudigste manier om te bepalen of uw kopers zich op een bepaald socialemediaplatform bevinden, is door informatie te gebruiken die is verzameld van uw persona’s en toegang te krijgen tot elk platform. Maak een account aan en begin met zoeken naar gebruikers, hashtags, vragen en inhoud met betrekking tot uw branche.

Verzamel uw bevindingen terwijl u zoekt. Je doel is om een ​​case op te bouwen voor de vraag of je tijd moet investeren op het sociale mediaplatform. Als je merkt dat er niet veel gebruikers zijn en er weinig inhoud is, ga dan naar het volgende platform.

Creëer uw sociale media-strategie

Je social media strategie is de blauwdruk voor alles wat je merk op social media gaat doen. Het zal dicteren:

Welke soorten inhoud je gaat produceren?
De inhoud die u voor sociale media gaat produceren, wordt bepaald door wie uw publiek is en waarin ze geïnteresseerd zijn.

In 2015 schreef Jeremy Miller een boek met de titel ‘Sticky Branding’. Volgens Miller zijn slechts 3% van uw markt actieve kopers.

Het resterende zwembad bestaat uit:

  • 7% die uw product misschien nodig heeft, maar nog niet is begonnen met zoeken naar opties
  • 30% die geen dringende wens heeft om het nu te kopen
  • 30% die geen behoefte hebben en niet geïnteresseerd zijn in uw marketing
  • 30% die niet de perfecte klant zijn omdat ze niet passen bij uw merk

Als u het bovenstaande begrijpt, kunt u zich concentreren op het maken van inhoud die inspeelt op de status van elke koper. Dit betekent het creëren van inhoud om hen te helpen bij de overgang van de 30% die niet geïnteresseerd is naar de 3% die klaar is om te kopen.

Hoe vaak u inhoud publiceert en hoeveel u zult maken
In een perfecte wereld zou je in staat zijn om zoveel inhoud te creëren als je maar wilt. Budgetten bepalen echter hoeveel u echt kunt produceren en uiteindelijk kunt delen. U moet daarom een ​​evenwicht vinden tussen wat uw budget toelaat en wat het belangrijkst is om met uw klanten te delen op sociale media.

Je contentplanning wordt de roadmap voor welke content wanneer moet worden gepubliceerd. Het hebben van een maakt het ook gemakkelijker om resultaten te produceren.

Het moet alle inhoud bevatten die u op sociale media deelt. Dit omvat elk account, type inhoud, datum en tijd.

De meeste toepassingen voor beheer van sociale media worden geleverd met planningsfunctionaliteit. Dit stroomlijnt het proces van het plannen van inhoud rond thema’s of campagnes en het plannen ervan.

Zo biedt Loomly een contentkalender aan. In toont alle social media content die moet worden gepubliceerd, wanneer deze zal worden gepubliceerd en welk social platform account zal worden gebruikt.

What your Customer Engagement Approach Will be
Engaging with your audience is a critical component of social media management.

It’s an opportunity to have direct interactions and learn more about challenges, needs and desires they have, and how your brand, products and services can help address them.

But connecting with your audience isn’t just about polls and surveys. It’s about answering questions, offering helpful information, and sometimes escalating queries to the right department to resolve.

A Word on Scaling Across Social Platforms
Content creation can be tough. You need to be creative and produce enough of it consistently. For example, if your brand is on TikTok and Instagram, but struggles to produce videos where images are easier, trying to grow on TikTok may not be an effective approach or use of resources.

Instead, focusing on Instagram would allow you to produce content efficiently and serve your audience more effectively. Playing to your strengths will also help you share a stronger brand experience as opposed to spreading your budget and efforts thin and potentially making your brand look unappealing.

Once you start to see success on one platform, consider your growing to the next. Having refined your content creation and management process, it will be easier to manage an extra account.

Consistentie is de sleutel

Nadat je hebt bepaald welke soorten inhoud je gaat publiceren en hoe vaak, moet je actie ondernemen en dit consequent doen. Social media is een zeer competitieve ruimte en uw klanten worden betrokken door merken die zowel in uw branche als in andere branches zijn, die allemaal proberen uw klanten iets te verkopen.

Om op te vallen, moet je consistent content publiceren om top-of-mind te blijven. Hierdoor worden kopers ook ondersteund in elke fase van hun reis om actief te worden en klaar te zijn om geld uit te geven aan uw merk.

Samenvatting

Social media management is een belangrijk onderdeel van zowel een digitale als social media strategie. Het is een blauwdruk voor hoe u uw inhoud en interacties met klanten via sociale media beheert.

Hoewel het plaatsen van inhoud en het beantwoorden van opmerkingen en vragen belangrijke elementen zijn, zijn het structureren van uw inhoudskalender en het consequent publiceren van inhoud ook cruciaal. Omdat niet alle kopers klaar zijn om onmiddellijk iets van uw merk te kopen, moet u ze koesteren met inhoud die uw merk top-of-mind houdt voor wanneer ze actieve kopers worden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vrijblijvend gesprek

Boek vrijblijvend een gesprek, online of fysiek.
LAAT JE MAKEN DOOR WEB-ANTS