E-mailmarketing stap voor stap

E-MAIL MARKETING

E-mailmarketing stap voor stap

Definitieve gids voor e-mailmarketing

E-mailmarketing bestaat altijd al, en met een goede reden. Het is de meest directe en effectieve manier om contact te maken met uw leads, ze te koesteren en ze in klanten te veranderen, waarbij u consequent alle andere marketingkanalen wint.

In deze gids begeleiden we u door het hele proces van het opzetten van uw e-mailmarketingtrechter, zodat u 24/7 leads kunt verwerven en verkopen kunt genereren.

Wat is e-mailmarketing?


E-mailmarketing is de zeer effectieve digitale marketingstrategie voor het verzenden van e-mails naar prospects en klanten. Effectieve marketing-e-mails zetten prospects om in klanten en veranderen eenmalige kopers in loyale, enthousiaste fans.

Deze gids is bedoeld voor diegenen die klaar zijn om zich te committeren aan e-mailmarketing. Als je het niet zeker weet, wil je misschien onze gids lezen over waarom je NU een e-maillijst moet maken!

Dit is een lange en gedetailleerde gids, dus we hebben het opgedeeld in verschillende secties die u kunt bereiken via de links in de inhoudsopgave hieronder.

Door deze definitieve gids te gebruiken, weet u:

Hoe u een e-maillijst kunt bouwen vol met gerichte klanten.
Hoe u uw e-mails optimaliseert voor de hoogste open- en klikfrequenties (CTR).
Hoe u het proces van het koesteren van uw leads en het omzetten van prospects in klanten kunt automatiseren.
Klinkt goed?

Laten we dan een duik nemen in de meest uitgebreide gids voor e-mailmarketing op het hele internet.

Inhoudsopgave

  • Waarom e-mailmarketing?
  • Beginnen
  • Uw e-maillijst uitbreiden
  • De beste e-mailmarketingservice kiezen
  • Uw e-maillijst segmenteren
  • Open tarieven voor e-mail verbeteren
  • Geautomatiseerde e-mailmarketing
  • Veelgestelde vragen (veelgestelde vragen)
  • Het belang van e-mailmarketing

We hebben de grootste vraag beantwoord, wat is e-mailmarketing, maar we zijn er nog niet op ingegaan waarom e-mailmarketing zo belangrijk is voor uw bedrijf. Laten we het daar nu over hebben.

Ondanks de opkomst van sociale media en ongevraagde spam-e-mail (wat trouwens nooit een goede marketingstrategie is), blijft e-mail de meest effectieve manier om leads te koesteren en klantenloyaliteit te vergroten.

Er zijn veel redenen waarom u e-mailmarketing een van uw topprioriteiten zou moeten maken, maar hier zijn de top 3:

  1. E-mail is het #1 communicatiekanaal. Wist je dat minimaal 99% van de consumenten dagelijks hun e-mail checkt? Dat kan van geen enkel ander communicatiekanaal gezegd worden.
  2. U bezit uw lijst. Op elk social-mediaplatform kan je account (samen met al je fans en berichten) op elk moment, om welke reden dan ook, zonder kennisgeving worden opgeschort of verwijderd. U bezit echter uw e-maillijst. Niemand kan die leads van je afpakken.
  3. E-mail converteert gewoon beter. Mensen die producten kopen die via e-mail op de markt worden gebracht, geven 138% meer uit dan mensen die geen e-mailaanbiedingen ontvangen. E-mailmarketing heeft zelfs een ROI (return on investment) van 4400%. Dat is groot! En als je je afvraagt ​​of social media nog beter converteert, denk dan nog eens goed na: de gemiddelde bestelwaarde van een e-mail is maar liefst drie keer hoger dan die van social media.

E-mail is gewoon de beste manier om online te verkopen. Nu u het belang van e-mailmarketing kent, gaan we kijken hoe u dit het beste kunt aanpakken.

How-To: e-mailmarketing


Vraag je je af hoe je aan de slag gaat met e-mailmarketing? E-mailmarketing bestaat uit verschillende bewegende delen, maar dat betekent niet dat het ingewikkeld hoeft te zijn. Hier is hoe het afbreekt …

  1. Begin met uw lijst: het komt erop neer dat u geen e-mailmarketingcampagnes kunt verzenden als u niemand heeft om ze naar toe te sturen. En het andere om te onthouden is dat e-mailmarketing niet werkt als je niet de juiste mensen op je lijst hebt staan.

Dat betekent dat u leads moet vastleggen om uw e-maillijst met uw doelgroep te laten groeien. Daarvoor is er geen betere tool dan OptinMonster:

OptinMonster-homepage

OptinMonster is ‘s werelds nummer 1 leadgeneratiesoftware. We stellen bedrijven in staat om binnen enkele minuten verbluffende optin-campagnes te maken zonder enige programmeerkennis.

Vervolgens kunt u met behulp van onze zeer geavanceerde targetingregels deze campagnes aan de juiste mensen op het juiste moment in hun klantreis tonen.

Als gevolg hiervan kunt u uw lijst drastisch laten groeien met kwaliteitsleads en een enorme stijging van de winst van uw bedrijf zien. Bovendien kan OptinMonster worden geïntegreerd met meer dan 30 van de meest populaire e-mailserviceproviders.

Breid uw lijst vandaag nog uit met betere leads!
BONUS: Klaar voor u campagne opzetten (waarde $ 297) Onze conversie-experts ontwerpen 1 gratis campagne voor u om maximale resultaten te behalen – helemaal GRATIS! Klik hier om te beginnen →
Dit leidt ons naar onze volgende stap…

  1. Voeg een e-mailserviceprovider toe: met een e-mailserviceprovider (ESP) kunt u uw doelgroep segmenteren, uw lijst ordenen en e-mailcampagnes naar uw doelgroep distribueren. U kunt de resultaten ook volgen om toekomstige campagnes te verbeteren.

Een goede ESP moet worden geïntegreerd met uw andere marketingtools, zodat u alles op de automatische piloot kunt zetten terwijl u uw leads laat groeien.

Er zijn een heleboel e-mailserviceproviders, maar we nemen het giswerk weg en maken het heel gemakkelijk om de juiste te kiezen voor jou en je doelen. Later in deze gids zullen we onze favoriete ESP’s opsommen waaruit u kunt kiezen.

Na die twee stappen is het gewoon een kwestie van je lijsten en je berichten verfijnen, zodat je je publiek bereikt en echt contact met ze maakt. Bovendien kunt u enige automatisering in uw e-mailservice instellen, wat het u veel gemakkelijker zal maken.

Klaar om in te springen? Laat het doen!

Uw e-maillijst uitbreiden
Wat de meeste mensen doen als ze een e-maillijst willen bouwen, is door een aanmeldingsformulier op hun website te plaatsen en te hopen dat mensen zich aanmelden. Helaas werkt deze strategie meestal niet zo goed.

Om uw e-maillijst te laten groeien, moet u mensen aantrekken met een aantrekkelijk aanbod. Je hebt een loodmagneet nodig.

Wat is een loodmagneet?

Een leadmagneet (ook bekend als een optin-omkoping) is iets geweldigs dat je gratis weggeeft in ruil voor een e-mailadres. Het hoeft u niets te kosten om te creëren; de meeste loodmagneten zijn digitale materialen zoals pdf’s, mp3-audiobestanden of video’s die u zelf tegen minimale of gratis kosten kunt maken.

Brian Tracey aanmeldingsformulier voorbeeld
Het kan werkelijk alles zijn wat u maar wilt, zolang het uw bezoekers maar gratis waarde biedt.

Enkele populaire voorbeelden van loodmagneten zijn:

  • e-boeken
  • Een spiekbriefje met tips of bronnen
  • Whitepapers of casestudy’s
  • Een webinar
  • Gratis proefversies of monsters
  • Een vrijblijvende offerte of advies
  • Quizzen of een zelfevaluatie
  • Een coupon
  • De mogelijkheden zijn eindeloos!

Voor nog meer ideeën voor leadmagneten, bekijk onze lijst met ideeën voor leadmagneten om uw e-maillijst te laten groeien.

Wat maakt een goede loodmagneet?

Je weet al dat een leadmagneet gratis waarde moet bieden. Maar als u wilt dat uw leadmagneet zeer effectief is, zijn hier 5 criteria om te overwegen:

  1. Gemakkelijk te consumeren: leadmagneten zijn alleen effectief als het publiek ze gebruikt, dus als je een manifest van 300 pagina’s levert, krijg je geen grip.
  2. Bruikbaar: Leadmagneten moeten een bruikbare tool, vaardigheden of nuttige informatie bieden die je publiek kan toepassen.
  3. Zorgt voor merkbare verbetering: Mensen blijven producten en diensten kopen als ze goed werken. Uw leadmagneet wordt succesvol als deze net zo waardevol is als uw producten en diensten.
  4. Relevant: als je je huiswerk hebt gedaan over je prospects, zul je geen moeite hebben om een ​​hoofdmagneetonderwerp te bedenken dat problemen oplost.
  5. Onmiddellijk beschikbaar: mensen houden van instant bevrediging, dus geef het ze meteen. Bekijk 4 manieren om een ​​leadmagneet te leveren om te zien hoe gemakkelijk het is om uw leadmagneet daar te krijgen met behulp van OptinMonster.

Laten we eens kijken naar enkele van de beste voorbeelden van leadmagneten voor e-mailmarketing uit echte campagnes.

Bij OptinMonster delen we een lijst met 12 bewezen strategieën om verlaten bezoekers om te zetten in abonnees.

OptinMonster-loodmagneet
Syed Balkhi biedt een lijst met tools en bronnen om een ​​klein bedrijf te laten groeien.

Syed Balkhi Toolkit-pop-up
Hier is nog een voorbeeld van een leadmagneet die we hebben gebruikt als inhoudsupgrade voor een specifieke blogpost.

Download de OnPage SEO-checklist
Nu u weet wat een leadmagneet is en weet hoe u een zeer effectieve magneet kunt maken, moet u uw optin-formulier maken.

Een Optin-formulier maken dat converteert?


Het doel van uw optin-formulier is om het grote voordeel van uw leadmagneet over te brengen, zodat uw websitebezoekers zich abonneren op uw e-mailnieuwsbrieven in ruil voor het ontvangen van de leadmagneet.

Om een ​​optin-formulier te maken dat converteert, moet het de volgende componenten hebben:

  1. Verleidelijke kop: zorg ervoor dat uw kop duidelijk het grote voordeel van uw leadmagneet beschrijft
  2. Nuttige beschrijving: Is uw beschrijving kort, duidelijk en to the point? Gebruik opsommingstekens om het oog van de lezer snel te laten scannen wat ze zullen krijgen.
  3. Aantrekkelijke visuals: voeg indien mogelijk een afbeelding van de leadmagneet toe (zoals een mock-up van uw eBook). Een foto van een persoon die naar het optin-formulier kijkt, is ook een geweldige manier om conversies te stimuleren. We hebben een geweldige lijst met hulpmiddelen voor het maken van visuele inhoud waarmee u geweldige beelden kunt maken.
  4. Eenvoudige vorm: Vraag niet meer dan een voornaam en e-mailadres. Als u te snel om te veel informatie vraagt, zullen uw conversies worden vernietigd.
  5. Boeiende abonneerknop: zorg ervoor dat je een contrasterende kleur gebruikt voor je abonneerknop, zodat deze echt opvalt op de pagina. Gebruik ook een niet-generieke e-mailkopie die mensen dwingt om meteen te klikken (“Stuur me de 7 stappen!“).

Bekijk onze checklist voor het maken van het ultieme optin-formulier voor nog meer tips over het maken van een optin-formulier met hoge conversie.

Nadat u uw optin-formulier heeft gemaakt, moet u het op uw site installeren. Er zijn 14 hoog-converterende plaatsen om uw optin-formulier te plaatsen:

  • Splash-pagina
  • Welkom poort
  • Drijvende staaf
  • De kop van uw site
  • Blog archiefpagina
  • Binnen je blogposts
  • Uw zijbalk
  • In een getimede lightbox-pop-up
  • In een scrollbox
  • Uw voettekst
  • Uw Over-pagina
  • Bronpagina’s
  • Op een aangewezen aanmeldingspagina
  • In een exit-intent® pop-up
  • Een van deze is absoluut verplicht als je zoveel mogelijk abonnees wilt krijgen. Dat is de exit-intent® pop-up.

Een exit-intent® pop-up verschijnt precies op het moment dat de gebruiker op het punt staat uw website te verlaten. Deze pop-up onderbreekt de leeservaring niet en wordt alleen geactiveerd wanneer de gebruiker weggaat. Dit is het perfecte moment om ze te vragen zich te abonneren, omdat ze waarschijnlijk uw inhoud hebben gelezen en uw site nuttig hebben gevonden.

Optinmonster exit-intentie campagnetrigger
Het gebruik van een exit-pop-up werkt verbazingwekkend goed, en in feite zien onze klanten consequent significante resultaten met exit-intent. Neil Strauss was bijvoorbeeld in staat om de conversies met 125% te verhogen met exit-intentie!

De beste e-mailmarketingservice kiezen

Voordat je iemand e-mailt, heb je twee dingen nodig:

hun toestemming


Een zakelijke e-mail instellen
Als je begon met een optin, kreeg je die toestemming, dus hoera! Als je geen optin hebt gebruikt, raden we je aan geen marketing-e-mails naar hen te sturen, tenzij je hun toestemming hebt.

U loopt het risico dat ze uw e-mails als spam markeren. Dus niet alleen zullen ze niet bij u kopen, maar u kunt ook met negatieve gevolgen worden geconfronteerd.

In plaats daarvan kunt u een tool zoals OptinMonster gebruiken om slimmere optin-formulieren te maken. U kunt leads en abonnees verzamelen die uw marketing-e-mails willen ontvangen.

Vervolgens moet u een e-mailserviceprovider selecteren. Deze providers bieden u de juiste infrastructuur om uitzendingen en bulk zakelijke e-mails te verzenden.

Als u bulk-e-mails zonder dit verzendt, wordt deze gemarkeerd als spam. Uw abonnees zullen uw e-mails niet ontvangen, en wat erger is, is dat uw reguliere e-mails aan uw team en klanten ook worden beïnvloed.

Dat betekent dat u klanten niet zo consistent kunt e-mailen als zou moeten om de hoogst mogelijke conversies/verkopen te behalen.

E-mailserviceproviders handelen alle formaliteiten en dure technische details af. Het enige dat u hoeft te doen, is u aanmelden en hun service gebruiken.

Dit zijn de beste e-mailmarketingdiensten die we aanbevelen:

  1. Constant contact

e-mailmarketing met constant contact

Constant Contact is een van de grootste en beste e-mailmarketingplatforms ter wereld. Hiermee kunt u uw abonnees beheren en professionele e-mailontwerpen maken met sjablonen en bewerkingstools voor slepen en neerzetten.

U kunt ook geautomatiseerde e-mails naar nieuwe abonnees sturen met behulp van Constant Contact Lists + OptinMonster en hun prestaties volgen.

U kunt ConstantContact 60 dagen gratis uitproberen. Daarna beginnen de plannen bij $ 20 / maand.

WPBeginner beoordeelt ConstantContact de beste e-mailmarketingservice. En als je aan de slag gaat met Constant Contact, ben je misschien geïnteresseerd in het volgende artikel: Hoe maak je een Constant Contact Pop-up voor WordPress.

Die bron heeft alles wat u nodig hebt om uw Constant Contact-e-maillijst te laten groeien.

  1. Sendinblue

E-mailmarketingprovider Sendinblue integreert met OptinMonster.

Sendinblue is niet alleen een complete e-mailmarketingsoftware voor bedrijven, maar ook een sms-marketingsoftware. En het zit allemaal in een gebruiksvriendelijk marketingplatform met tools voor slepen en neerzetten die u kunt gebruiken om zeer boeiende e-mails te maken, geautomatiseerde workflows te bouwen en gebruikers te segmenteren.

Je kunt tot 300 e-mails per dag gratis verzenden met de branding van Sendinblue. Betaalde abonnementen beginnen bij $ 25/maand en u kunt sms toevoegen tegen extra kosten die zijn gebaseerd op uw verzendbehoeften.

Wilt u uw e-mailmarketinginspanningen verbeteren? Bekijk dit bericht over het verzamelen van telefoonnummers met behulp van pop-ups op uw website.

  1. HubSpot

hubspot e-mailmarketing

HubSpot staat bekend om zijn CRM-platform, maar ze bieden ook krachtige e-mailmarketingsoftware voor kleine bedrijven. Met de drag-and-drop-editor en kant-en-klare sjablonen kun je eenvoudig prachtige e-mails maken zonder de hulp van een ontwerper. De software wordt ook geleverd met personalisatiefuncties, A/B-testen en meer.

Met HubSpot kun je tot 2.000 e-mails per maand gratis versturen. Als je meer e-mails wilt verzenden en HubSpot-branding wilt verwijderen, kun je upgraden naar een premium abonnement vanaf $ 45 per maand.

  1. Druppelen

Druppel e-mailmarketing

Drip is een tool voor marketingautomatisering waarmee gebruikers complexe workflows voor e-mailautomatisering en voorwaardelijke verklaringen binnen e-mailberichten kunnen maken. Campagnes, workflows en triggers zijn overzichtelijk en Drip is zo eenvoudig of zo complex als je maar wilt. Het maken van lijsten en het verzorgen van leads is nog eenvoudiger met Drip + OptinMonster.

Druppelplannen beginnen met Basic voor $ 49/maand voor maximaal 2.500 abonnees en Pro voor $ 99/maand tot 5.000 abonnees, beide met een proefperiode van 14 dagen. Enterprise-gebruikers (5.000+ abonnees) moeten een offerte krijgen.

  1. ConvertKit

ConvertKit-startpagina

ConvertKit is een uitstekende keuze als je net begint, maar je weet dat je in de toekomst een aantal geavanceerde functies nodig zult hebben, zoals complexe autoresponders (wat je vrij gemakkelijk kunt doen met ConvertKit Tags + OptinMonster). Het is een soort CRM-tool, zonder het hoge prijskaartje.

ConvertKit is bedoeld voor professionele bloggers, auteurs en sprekers.

Prijzen beginnen bij $ 29 / maand voor maximaal 1.000 abonnees en gaan vanaf daar stapsgewijs omhoog.

Sommige gebruikers hebben gevraagd wat het verschil is tussen OptinMonster en ConvertKit en waarom ze beide nodig hebben. Bekijk voor meer informatie dit bericht op OptinMonster vs. ConvertKit en welke het beste is om uw lijst te laten groeien.

  1. Mailchimp

Mailchimp

Mailchimp is een populaire e-mailmarketingsoftware. Het is geweldig voor mensen die net beginnen, omdat het eenvoudig in te stellen is en een intuïtieve gebruikersinterface biedt. Je kunt ook nieuwe abonnees toevoegen aan specifieke segmenten met Mailchimp Groups + OptinMonster.

Mailchimp heeft een gratis abonnement voor maximaal 2000 abonnees, waardoor het de beste gratis e-mailmarketingservice is.

Als u echter autoresponders of een andere krachtige functie wilt gebruiken, moet u overschakelen naar een betaald abonnement. Betaalde abonnementen beginnen al bij $ 10 per maand en kunnen oplopen tot $ 30 voor 2500 abonnees. Hoe groter uw lijst, hoe meer u gaat betalen.

  1. MailerLite

MailerLite e-mailmarketingserviceprovider

Met MailerLite kunt u responsieve e-mails en autoresponders maken met ingebouwde A/B-testmogelijkheden. U kunt ook gerichte e-mails naar specifieke abonnees sturen.

U kunt gratis aan de slag voor een lijstgrootte van maximaal 1.000 abonnees.

Naast de hierboven genoemde providers, kunt u ook kijken naar ActiveCampaign of HubSpot, een volwaardige suite van marketingtools.

Zodra u uw aanmeldingsformulier en uw e-mailmarketingservice hebt ingesteld, bent u klaar om uw e-maillijst op te bouwen en te verkopen!

Gepersonaliseerde e-mailmarketing met segmentatie
De meeste marketingexperts zullen u vertellen om een ​​e-maillijst op te bouwen. Maar wat ze je niet vertellen, is dat je e-maillijst niet zo effectief zal zijn zonder de juiste segmentatie.

Wat is e-maillijstsegmentatie?

Segmentatie van e-maillijsten is het proces waarbij uw abonnees worden opgedeeld in kleinere groepen op basis van specifieke criteria, zodat u ze meer gepersonaliseerde en relevante e-mails kunt sturen.

In plaats van elke e-mail naar je hele e-maillijst te sturen, kun je met segmentatie bepaalde e-mails alleen sturen naar die abonnees waarvan je denkt dat ze het meest geïnteresseerd zijn in die inhoud, wat resulteert in hogere conversies.

Waarom uw e-mailmarketinglijst segmenteren?

Het is bewezen dat het segmenteren van uw lijst de openingspercentages van uw e-mail verhoogt, uw klikfrequenties verhoogt en uw afmeldpercentages verlaagt. Daarom gebruiken slimme e-mailmarketeers segmentatie om de effectiviteit van hun e-mailcampagnes drastisch te verbeteren.

Zodra u uw abonnees in verschillende segmenten heeft “getagd”, kunt u echt krachtige autoresponders verzenden, een reeks e-mails die automatisch wordt verzonden op basis van bepaalde voorwaarden, die u kunt gebruiken om uw leads te koesteren en verkopen te maken. We zullen meer praten over autoresponders in de sectie over automatisering.

Segmenten maken het zo veel gemakkelijker om te weten welke onderwerpregels en berichten je moet schrijven die de gebruikers zullen verleiden om je e-mailcampagnes te openen en ermee om te gaan.

Het doel van segmentatie zou moeten zijn om erachter te komen hoe de gebruiker in de eerste plaats op uw e-maillijst is gekomen?

Hebben ze een product gekocht? Een specifieke pagina bezoeken? Een specifieke leadmagneet downloaden?

Er zijn veel verschillende manieren om uw lijst in segmenten te verdelen. Hier zijn een paar manieren om u op weg te helpen:

Nieuwe abonnees: stuur nieuwe abonnees een welkomstmail of een welkomstreeks.
Voorkeuren: abonnees die willen horen over blogposts versus degenen die alleen verkoopmeldingen willen.
Interesses: abonnees die van klassieke muziek houden versus mensen die van pop houden.
Locatie: informeer abonnees die in de buurt wonen over je lokale evenement.

Open rate: beloon uw meer betrokken abonnees met een speciale aanbieding speciaal voor hen.
Inactiviteit: herinner abonnees die al een tijdje niet zijn geëngageerd aan de volgende stap die u wilt dat ze nemen.
Leadmagneet: stuur gerichte e-mails op basis van het onderwerp van de leadmagneet waarvoor ze zich hebben aangemeld.
Winkelwagen verlaten: herinner abonnees die items in hun winkelwagentje hebben geplaatst dat ze nog niet zijn uitgecheckt.
Deze ideeën vormen slechts het begin van wat u kunt doen met segmentatie van e-maillijsten. Voor nog meer ideeën, bekijk 50 slimme manieren om uw e-maillijst als een professional te segmenteren.

Pro-tip: contactformulieren zijn een gemakkelijke manier om informatie van uw leads te verzamelen die vervolgens kan worden gebruikt om meer gerichte berichten te maken. Bekijk onze keuze voor de beste formulier-plug-in (WordPress) en ontdek hoe u uw e-mailmarketing echt kunt laten schitteren!

Uw e-mailopenpercentages verbeteren

Dit gedeelte is super belangrijk, want zelfs met al het harde werk dat je hebt gedaan om je e-maillijst te laten groeien en te segmenteren, zul je er niets van profiteren, tenzij je e-mails daadwerkelijk worden geopend.

Er zijn verschillende factoren die een rol spelen bij het al dan niet openen van uw e-mails. Laten we ze allemaal onderzoeken.

  1. Vermijd spamfilters
    Waarschijnlijk het meest voor de hand liggende probleem is wanneer uw e-mail naar de spammap van de abonnee wordt gestuurd. Aangezien je al toestemming hebt gekregen om e-mails te verzenden en je hebt gekozen voor een van onze aanbevolen e-mailmarketingproviders, maak je een goede start.

Hier zijn enkele praktische tips voor e-mailmarketing om te voorkomen dat uw e-mails in spammappen terechtkomen:

Zorg ervoor dat alle ontvangers zich daadwerkelijk hebben aangemeld voor het ontvangen van uw e-mails. Ernstig. We kunnen dit punt niet genoeg benadrukken.
Verstuur uw e-mailcampagne vanaf een goed IP-adres. Dat is een IP-adres dat niet is gebruikt door iemand anders die in het verleden spam heeft verzonden.
Verstuur e-mails via geverifieerde domeinen.
Houd uw e-mailsjablooncode schoon.
Gebruik samenvoegtags om het veld ‘Aan:’ van uw e-mailcampagne te personaliseren.
Laat abonnees zien hoe ze uw e-mails op de witte lijst kunnen zetten en vraag hen om u toe te voegen aan hun adresboek.
Vermijd overmatig gebruik van “verkoop”-taal (dit zijn spam-triggerwoorden zoals “kopen”, “opruiming”, “korting” of “contant geld”).
Ga niet “bait-and-switch” door misleidende onderwerpregels te gebruiken.
Vermeld uw locatie.
Voeg een eenvoudige manier toe voor abonnees om zich af te melden voor uw e-mails.
Dit wordt bijna allemaal afgehandeld wanneer u kiest voor een gerenommeerde e-mailmarketingservice.

  1. Verwijder inactieve abonnees om uw lijst actueel te houden
    Het is belangrijk om uw abonnees op een consistente basis te e-mailen, zodat uw lijst niet oud wordt. Zelfs dan, na verloop van tijd, worden e-mailabonnees nog steeds oud.

Sommige mensen zijn misschien van e-mailaccount veranderd, of misschien zijn ze gewoon niet meer geïnteresseerd in uw merk.

Dus om uw lijst actueel en gevuld met betrokken abonnees te houden, is het een goed idee om inactieve abonnees regelmatig te verwijderen. Een inactieve abonnee kan iedereen zijn die in de afgelopen 6 maanden of langer geen e-mail heeft gebruikt.

Maar voordat u ze verwijdert, kunt u proberen nog een e-mailcampagne te sturen om te proberen uw inactieve abonnees opnieuw te betrekken. Carol Tice stuurt bijvoorbeeld een laatste wanhopige e-mail naar haar inactieve abonnees met de tekst: “Verveel ik je?” en vraagt ​​of ze nog geabonneerd willen blijven. Sommige mensen reageren, maar alle anderen worden verwijderd.

Een andere manier om uw lijst actueel te houden, is door af en toe contact op te nemen met uw abonnees om te vragen of ze hun informatie en hun voorkeuren willen bijwerken. Op deze manier worden ze eraan herinnerd dat ze de controle kunnen nemen over hoe ze met je willen omgaan.

  1. Perfectioneer je timing

Timing kan een enorm effect hebben op het al dan niet openen van uw e-mails en op uw conversieratio, dus denk goed na over het tijdstip en de dag waarop u uw e-mails verzendt.

Je zult niet meteen de perfecte tijd kunnen bepalen, maar voer een aantal A/B-tests uit om te bepalen welke tijdframes het beste lijken te werken en die in toekomstige campagnes te verkennen.

Maar je vraagt ​​je misschien af, heeft iemand anders al een aantal tests gedaan waarvan je kunt profiteren? Ja!

In een onderzoek van GetResponse ontdekten ze dat dinsdagen de hoogste open- en klikfrequenties hebben:

getresponse beste dag om e-mail te verzenden
Uit een onderzoek van Yes Marketing bleek echter dat zaterdagen de beste dagen zijn voor conversies:

ja marketing beste tijd om overdag e-mails te verzenden
Waar het op neerkomt bij het verzenden van e-mails is dit: stel je een dag voor in het leven van je specifieke publiek. Wat doen ze in de ochtend, middag en avond? Hoe ziet hun werkdag eruit? Hoe laat blijven ze ‘s nachts op? Hoe vroeg staan ​​ze ‘s ochtends op?

Al deze vragen zullen u helpen beslissen over de beste tijd om uw e-mails te verzenden.

  1. Laat uw onderwerpregel opvallen
    Als het gaat om het openen van e-mail en klikfrequenties, zijn uw onderwerpregels alles. Het is jouw taak om je onderwerpregels te laten opvallen.

Hier zijn enkele tips voor het maken van de beste onderwerpregels voor e-mailmarketing:

Wek nieuwsgierigheid, maar wees niet te slim. Je wilt ze nieuwsgierig genoeg maken om te openen en te klikken, maar zonder zo cryptisch te zijn dat de abonnee geen idee heeft waar je het over hebt.
Cijfers opnemen. Er is iets met cijfers dat de aandacht trekt.
Gebruik een vriendelijke en gemoedelijke toon.
Spreek in de taal en stijl die uw abonnees zelf gebruiken, vooral wanneer ze met hun vrienden praten.
Voor enkele geweldige onderwerpregelvoorbeelden hebben we een hele post geschreven over de best converterende e-mailonderwerpregels.

  1. Schrijf naar slechts één persoon
    Wanneer u uw onderwerpregel en berichtinhoud opstelt, is het normaal om te denken aan de duizenden mensen die deze binnenkort zullen ontvangen.

Het is echter veel effectiever om te schrijven alsof u tegen een individuele persoon spreekt, met een persoonlijke onderwerpregel en een persoonlijke boodschap.

Om op deze manier te schrijven, moet je je buyer persona echt kennen. Je moet hun problemen, hun verlangens, hun waarden, hun voorkeuren en antipathieën begrijpen.

Als je hier problemen mee hebt, stuur dan een e-mail met het verzoek om een ​​korte chat van vijf minuten. Tijdens het gesprek kunt u vragen stellen die u zullen helpen begrijpen wat de behoeften van uw abonnees zijn en hoe zij denken.

Een dag of twee praten met uw abonnees is een goede tijdsbesteding omdat het u zo veel zal helpen: niet alleen met uw berichten, maar ook met het maken of verbeteren van uw producten en diensten.

  1. Schrijf als een vriend
    Leg bij het schrijven van uw e-mails uw bedrijfspet opzij en schrijf als een vriend. Dit is de enige manier om uw abonnees echt aan te spreken en ervoor te zorgen dat ze uw e-mails openen en erop klikken.

Bijvoorbeeld een bedrijfsuitdrukking als: “We bieden onze klanten besparingen!” komt afstandelijk en benauwd over.

Een vriendelijker alternatief zou zoiets kunnen zijn als: “je moet deze deal eens bekijken …”

Dat maakt de e-mail een stuk persoonlijker en maakt het minder waarschijnlijk dat uw ontvangers uw bericht gewoon verwijderen en verder gaan.

Onthoud: in dit informatietijdperk is iedereen op zoek naar een reden om je e-mails te negeren. Ze zijn niet op zoek naar een reden om ze te lezen. Maar als je ze op een persoonlijk niveau aanspreekt, heb je een grotere kans om die e-mail te openen.

  1. Schrijf geweldige inhoud, elke keer weer
    Je denkt misschien dat wanneer een abonnee je e-mail opent, je in wezen de strijd hebt gewonnen. Maar ook de daadwerkelijke inhoud van je e-mail speelt een belangrijke rol in je open rate.

Dit is waarom: als uw abonnees tevreden zijn met uw inhoud, is de kans groter dat ze uw e-mails in de toekomst openen. Ze kunnen zelfs gretig anticiperen op uw e-mails. Omgekeerd, als een abonnee niet tevreden is met wat ze in uw e-mail hebben gekregen, zullen ze uw e-mails waarschijnlijk niet opnieuw openen en kunnen ze zich zelfs afmelden.

Dus hoe zorg je ervoor dat je abonnees tevreden zijn met je e-mailinhoud? Simpel: maak het geweldig.

Link naar ongelooflijk waardevolle bronnen, zoals een gratis eBook, een epische blogpost of een webinar.

The key is to make sure that you aren’t sending emails just to send emails. Every single time you email your list, you need to deliver something of real value. The higher the value of every email you write, the more loyal your subscribers will become, and your open rates will increase.

  1. Inject Some Humor
    Humor has a way of making a strong, instant connection with people. It’s personal, entertaining, and sticks out in peoples’ minds.

But what if you aren’t a very funny person? It’s not always easy to be clever or humorous, and trying to fit your attempt into the narrow constraints of an email subject line? That can be super tricky.

Thankfully, you don’t have to be a comedian in order to pull off a humorous email. It’s more important to really know your recipients and what they’ll respond to. If you know their likes and dislikes, it will be so much easier to pull off a joke or make a tongue-in-cheek comment.

Here’s an example of a funny email that gets sent to subscribers who have been inactive for a while.

Hey [first name], I tried to contact you regarding [value proposition] and haven’t heard back. Let me know if:

You’re all set and I should stop bothering you.
You’re interested but just haven’t responded yet.
I should follow up in three months.
You’re being chased by a hippo and need me to call Animal Control.
chased_by_hippo
You can also insert funny animated GIFs into your emails, or a funny video. Again, you don’t need to be a comedian to add humor and personality into your emails, you just need to think outside the box.

  1. Optimaliseren voor mobiel
    Mobiele e-mailaccounts voor 67% van alle geopende e-mail, afhankelijk van uw doelgroep, product en e-mailtype.

Je kunt het je gewoon niet veroorloven om je mobiele gebruikers te negeren, je moet ze aanspreken via best practices voor mobiele optimalisatie.

Zorg ervoor dat uw e-mail responsief is en gemakkelijk laadbare media bevat. Houd er ook rekening mee dat mobiele schermen kleiner zijn, zodat lange onderwerpregels op mobiele apparaten kunnen worden afgesneden.

Hier zijn nog enkele beste e-mailmarketingtips die aantrekkelijk zijn voor mobiele gebruikers:

Houd de opmaak eenvoudig (één kolom), minder dan 600 px breed.
Gebruik een groter lettertype. Kleine lettertypen zijn moeilijk leesbaar op mobiel.
Ga er niet vanuit dat afbeeldingen worden weergegeven (Android schakelt afbeeldingen standaard uit). Zorg ervoor dat het er goed uitziet zonder hen.
Gebruik kleinere afbeeldingen om de laadtijd te verkorten.
Gebruik een grote call-to-action-knop. Grotere knoppen zijn gemakkelijker aan te tikken met een duim.
Plaats geen twee links naast of op elkaar. Op die manier tikt de gebruiker niet per ongeluk op de verkeerde.
Al deze marketingtips kunnen elke campagne helpen om betere open rates te krijgen, maar raak niet ontmoedigd als je niet meteen een ommekeer ziet.

E-mailmarketing is een kunst en wetenschap, dus geef jezelf wat speelruimte om te experimenteren en te ontdekken welke tactieken het beste werken voor je bedrijf en je abonnees.

Als je meer hulp nodig hebt bij het verhogen van de openingspercentages van je e-mail, bekijk dan onze trucs voor het schrijven van betere e-mails.

Uw e-mailmarketing automatiseren met autoresponders
Gefeliciteerd met het behalen van het 5e en laatste deel van deze definitieve gids! Je hebt een lange weg afgelegd.

Als je vanaf het begin hebt gevolgd, heb je nu geleerd hoe je je e-maillijst kunt laten groeien tot epische proporties, je hebt je lijst gesegmenteerd zodat je e-mails zeer relevant zijn voor elke individuele abonnee, en je hebt geleerd hoe je stuur verbazingwekkend effectieve e-mails met een hoge open-rate. Nu bent u klaar om het proces te automatiseren en uw campagnes om te zetten in machines om geld te verdienen!

De autoresponder-serie is misschien wel de krachtigste tool van een online marketeer om te verkopen. Het helpt je om met succes je e-maillijst te gebruiken, relaties op te bouwen en prospects om te zetten in kopers.

Het beste is dat als je het eenmaal hebt gemaakt, je werk gedaan is, zodat je je kunt concentreren op de belangrijke aspecten van je bedrijf.

Dus, wat is een autoresponder?

Een autoresponder is een reeks e-mails die automatisch wordt verzonden naar een segment van mensen op uw e-maillijst en wordt geactiveerd door een specifieke gebeurtenis, zoals deelname aan uw lijst, bepaald browsegedrag, het verlaten van uw winkelwagen, het downloaden van een pdf of het kopen van een product .

De inhoud van een e-mailautoresponderserie wordt van tevoren gemaakt en ingesteld om op het juiste moment te verzenden met behulp van uw e-mailmarketingsoftware.

Elk online bedrijf heeft om twee belangrijke redenen een serie autoresponders nodig:

  1. Ze koesteren uw leads door waardevolle informatie en inzichten te bieden en leren hen betere beslissingen te nemen via een geautomatiseerd onboardingproces.
  1. Ze veranderen prospects in klanten door u te helpen ‘kennen, leuk vinden en vertrouwen’ op te bouwen voordat u om de verkoop vraagt. Dan kun je je pitch op het best mogelijke moment maken, en je kunt het doen zonder al te “salesy” of opdringerig te zijn.

Dus, hoe creëer je een zeer effectieve autoresponder-serie? Er zijn 4 basisstappen:

Stap 1: Kies een doel voor uw autoresponder
Er zijn veel verschillende doelen die u zou kunnen hebben voor uw autoresponder, maar hier zijn de 4 meest voorkomende. Kies een (of een combinatie) van de onderstaande doelen voor uw autoresponderserie voordat u deze maakt.

Stuur nieuwe abonnees een “welkom”-reeks. Dit is het bericht dat u naar mensen verzendt direct nadat ze zich hebben geabonneerd op uw e-maillijst. Het kan een link naar uw leadmagneet bevatten voor een gemakkelijke download, een bedankje voor het abonneren of misschien een call-to-action om uw meest populaire blogposts te bekijken. Elke e-maillijst heeft een welkomst-e-mailreeks nodig: mis deze kans niet om uw nieuwe abonnees te “streven” en ze in loyale fans te veranderen. Bekijk Hoe u een welkomst-e-mailreeks maakt die verkoopt op OptinMonster University om te leren hoe u van begin tot eind een welkomst-e-mailreeks kunt maken!
Gebruik het als loodmagneet/gratis minicursus.

U kunt een autoresponder ook als leadmagneet gebruiken om nieuwe abonnees voor uw e-maillijst te trekken. Dit wordt gewoonlijk gedaan in de vorm van een gratis “minicursus” of een gratis “uitdaging”, die belooft een reeks e-mails met lessen (of andere waardevolle informatie) te bezorgen in de loop van meerdere dagen of weken. Een minicursus of een uitdaging als deze heeft een hoge gepercipieerde waarde, waardoor het een zeer effectieve leadmagneet is. Op zoek naar de beste LMS-plug-in voor WordPress om je cursus te geven met je haren uit je hoofd?
Verkoop op de automatische piloot. Het creëren van een verkooptrechter op basis van een reeks automatische beantwoorders van e-mails is een algemeen toegepaste strategie die wordt gebruikt door informatiemarketeers, maar het kan ook worden gebruikt door softwarebedrijven, e-commercebedrijven en serviceproviders. Het kan bijvoorbeeld bestaan ​​uit een reeks educatieve video’s, een verkoopvideo en follow-ups om uw informatieproducten te verkopen. Of u kunt een reeks gratis educatieve e-mails maken en vervolgens leads uitnodigen voor een live of opgenomen webinar waarin u een aanbieding doet. Voor een online winkel kan uw verkoopvolgorde promo-aanbiedingen bevatten voor producten die uw abonnee zojuist op uw website heeft bekeken.
Promoot up-sells/cross-sells. U kunt zelfs een autoresponderreeks instellen voor iemand nadat ze een aankoop hebben gedaan en terugkerende klanten hebben gekregen. Afhankelijk van de producten die u verkoopt, kunt u een upsell- of cross-sell-gerelateerde producten aanbieden. Als iemand bijvoorbeeld een digitale camera koopt, kun je aanbieden om een ​​lens, een statief en andere accessoires aan zijn bestelling toe te voegen voordat deze wordt verzonden. Of, als u producten verkoopt die mensen vaak kopen (zoals etenswaren of wegwerpartikelen, zoals luiers), kunt u ze automatisch aanbiedingen voor nieuwe artikelen sturen als u weet dat ze binnenkort weer moeten worden besteld.
Stap 2: Breng uw volledige e-mailreeks in kaart
In deze stap maakt u een schets voor uw reeks. Maar eerst moet je uitzoeken hoe lang je wilt dat je reeks is. Hoe veel dagen? Hoeveel e-mails?

Er is geen universele regel als het gaat om het exacte aantal e-mails dat u in uw e-mailreeks moet hebben. Uw reeks moet lang genoeg zijn om u te helpen uw doelen te bereiken, niet meer en niet minder. De lengte moet dus worden bepaald door het doel, uw segmenten, de voorkeuren van de abonnee, enz.

Vervolgens moet u uitzoeken hoe ver elke e-mail uit elkaar wordt verzonden.

Het is prima om eens in de twee dagen een e-mail te sturen voor educatieve e-mails, en drie tot vier e-mails op één dag als je een enorme uitverkoop hebt die op het punt staat te eindigen. Het hangt volledig af van het doel van je reeks (daarom heb je dat in stap 1 gekozen).

U moet een gezond evenwicht vinden tussen uw “waarde” e-mails en uw “aanbieding” (verkoop) e-mail.

Het exacte aantal e-mails dat u verzendt, maakt niet uit, zolang u maar meer waardevolle e-mails verzendt dan verkoop-e-mails. Zo voorkom je dat je lijst opbrandt.

Om dingen te vereenvoudigen, kunt u de 80/20-regel gebruiken: 80% van uw e-mails moet waarde geven, terwijl slechts 20% van uw e-mails over het maken van een verkoop gaat.

Schrijf vervolgens een overzicht van uw reeks van begin tot eind, waarin u beschrijft welk(e) onderwerp(en) elke e-mail zal behandelen en de call-to-action voor elke e-mail. Uw call-to-action kan zijn om op een link te klikken, uw blogpost op sociale media te delen, uw e-mail te beantwoorden of uw product te kopen.

Hier is een voorbeeld van een volgorde voor het lanceren van een informatieproduct:

E-mail 1: Introductie en bedankt voor het inschrijven.

E-mail 2: Leg uit waarom het specifieke onderwerp/probleem ertoe doet. Dit helpt bij het opbouwen van de vraag naar uw product.

E-mail 3: Leg uit wat je moet doen om het specifieke probleem op te lossen/een bepaald doel te bereiken. Dit bouwt geloofwaardigheid op en u begint mensen op voorhand te helpen.

E-mail 4: Leg in meer detail uit hoe u het probleem precies kunt oplossen. Overgang naar de uitverkoop en vermelden dat u over een paar dagen een nieuw product/programma lanceert.

E-mail 5: Lanceer uw product. Vertel uw lijst dat uw product live is en in de komende dagen kan worden gekocht. Daarna sluit je je winkelwagen en is deze niet meer beschikbaar.

E-mail 6: Herinner uw abonnees aan het product.

Deel hoeveel mensen hem tot nu toe hebben gekocht, wat andere mensen ervan vinden en hoeveel stoelen er nog zijn.

E-mail 7: Laatste dag voor sluiting, eerste e-mail. Vertel uw abonnees dat er nog 24 uur over zijn en dat uw product daarna niet meer beschikbaar is. Herinner hen eraan wat ze in uw programma gaan leren en wat de voordelen zijn.

E-mail 8: Laatste dag voor sluiting, tweede e-mail. Overgang meer naar schaarste en dat er nog maar een paar uur over zijn. Daarna is uw product niet beschikbaar.

E-mail 9: Twee uur voor sluitingstijd. Dit is waar je naar volledige schaarste gaat en je focust op de verandering die mensen in hun leven willen maken. Hoe graag willen ze hun problemen oplossen/hun doelen bereiken?

E-mail 10: Winkelwagen gesloten. Stuur een e-mail om gebruikers uit te leggen dat het product niet langer beschikbaar is. Deel cijfers over hoeveel mensen in uw programma zijn gekomen. Bedankt iedereen voor hun steun.

Stap 3: Schrijf een Autoresponder-serie die converteert

Het schrijven van de daadwerkelijke e-mails van uw autoresponder-serie is misschien wel het moeilijkste deel van deze baan. Misschien wilt u het zelfs uitbesteden aan een professionele copywriter. Als u echter nog steeds wilt leren hoe u het zelf kunt doen, moet u het volgende in gedachten houden:

Richt je eerst op de lezer. U moet uw e-mails altijd schrijven om aan de behoeften van uw abonnees te voldoen, niet die van u. Bied manieren om hun problemen op te lossen, praat niet alleen over uw producten en hoe geweldig ze zijn. Vraag jezelf af, wat zijn de grootste pijnpunten voor mijn abonnees? Hoe kan ik hun huidige probleem in deze e-mail oplossen?
Gebruik personalisatie. Door de inhoud van uw e-mails te personaliseren, wordt deze zoveel relevanter en waardevoller voor hen. Personalisatie gaat verder dan het plakken van de voornaam van uw abonnee in de e-mail. U moet de daadwerkelijke inhoud van de e-mail afstemmen op hun behoeften. Een online retailer zal het bijvoorbeeld veel waardevoller vinden om een ​​e-mail te lezen met de onderwerpregel “Hoe backlinks naar uw eCommerce-winkel te bouwen” dan alleen een generieke onderwerpregel “Hoe backlinks bouwen”.
Schrijf mooie onderwerpregels. David Ogilvy zei ooit dat 80 cent van je dollar moet worden besteed aan het schrijven van koppen. Bij e-mails is de onderwerpregel net zo belangrijk. Als het je aandacht niet trekt, open je het niet. Besteed dus het grootste deel van uw tijd aan het schrijven en polijsten van uw onderwerpregel. Een geweldige onderwerpregel van een e-mail wekt nieuwsgierigheid naar de inhoud van de e-mail. Het is ook persoonlijk en zeer relevant voor de ontvanger.
Stap 4: Monitor en verbeter
Hoewel het meestal hands-off is, is een serie e-mailautoresponders niet iets dat u de ene dag moet maken en de volgende dag volledig moet vergeten. Om de beste resultaten te krijgen, moet u de prestaties van uw e-mails controleren om gebieden te identificeren die moeten worden verbeterd. Vervolgens A/B-test enkele wijzigingen om die verbeteringen aan te brengen.

Dit is waar u op moet letten bij het analyseren van uw autorespondercampagnes:

Open tarieven. Als uw open tarieven niet zijn waar u ze wilt hebben, overweeg dan het volgende: Is deze autoresponder relevant voor uw lijst? Zijn uw onderwerpregels zo goed mogelijk? Verstuurt u uw e-mails op de beste momenten?
Klik door tarieven. Nadat uw abonnees uw e-mail hebben geopend, ondernemen ze dan daadwerkelijk de actie die u wilt dat ze ondernemen? Als je denkt dat je een lage klikfrequentie hebt, is je bodycopy misschien niet zo effectief als het zou moeten zijn. Denk aan het volgende: Is de kopie van uw e-mail relevant voor de onderwerpregel? Bied je in de e-mail echte waarde aan je abonnees? Is je call-to-action duidelijk genoeg? Is de link makkelijk te vinden?
Afmeldpercentage. Afmeldingen zullen altijd gebeuren, wat er ook gebeurt, en dat is meestal goed, want die mensen zouden waarschijnlijk toch niets van je hebben gekocht. Een hoog afmeldpercentage kan er echter op wijzen dat u potentiële klanten verliest. Controleer het volgende: Waarom hebben mensen zich überhaupt op uw lijst geabonneerd en komt u die belofte na? Is de inhoud van uw autoresponder zeer relevant voor het segment waarnaar deze wordt verzonden? Verstuurt u te veel sales-e-mails met te weinig waardevolle e-mails? (Aanbevolen lectuur: 5 redenen waarom mensen zich afmelden voor uw e-maillijst.)
Nu u elk van uw e-mailmarketingcampagnes kunt automatiseren en targeten, kunt u van die campagnes een verkoopmachine maken!

Veelgestelde vragen (veelgestelde vragen) over e-mailmarketing
Hier zijn enkele van de meest gestelde vragen over e-mailmarketing. Een deel van deze informatie is behandeld in dit artikel, maar wordt hier gepresenteerd voor degenen onder ons die een snelle referentie willen. ?

Kom regelmatig terug, want we zullen deze veelgestelde vragen zeker bijwerken.

Hoe bouw ik een strategie volgens de best practices voor e-mailmarketing?
Deze gids is een geweldige manier om de beste e-mailmarketingstrategie op te bouwen en we raden u aan deze te volgen! We hebben ook een geweldige post over het uitvoeren van een succesvolle e-mailmarketingcampagne die u zeker moet bekijken. Dit is wat je zult vinden:

  • Stel een doel in voor uw e-mailcampagne
  • Bepaal de soorten e-mail die u verzendt
  • Kies uw doelgroepsegmenten
  • Selecteer de juiste technologie
  • Maak opvallende opties
  • Plan e-mails en follow-ups
  • Maak de perfecte onderwerpregel
  • Schrijf uw e-mailmarketingexemplaar
  • Ontwerp je e-mail
  • Test en volg uw e-mailcampagne
  • Hoe vaak moet ik marketing-e-mails verzenden?

Er is geen vaste regel als het gaat om hoe vaak marketing-e-mails moeten worden verzonden, dus we raden u aan uw abonnees te vragen hoe vaak ze van u willen horen. Je kunt ook wat A/B-testen doen om te zien welke frequentie de beste prestaties levert.

Over het algemeen wil je nieuwere abonnees vaker bereiken, omdat ze je net leren kennen. Maar stuur verder gewoon e-mails volgens het schema dat u hebt opgesteld en niet meer.

Wanneer moet ik marketing-e-mails verzenden?

Timing is een andere die sterk kan variëren, afhankelijk van uw lijst. Ons advies is om hiermee te experimenteren en te kijken wat je de beste resultaten geeft voor je abonnees. U kunt Google Analytics bekijken om erachter te komen wanneer uw abonnees het meest actief zijn en om uw e-mails op dat moment te verzenden.

Welke e-mailstatistieken moet ik bijhouden?
De top 3 statistieken om bij te houden voor e-mailmarketing zijn:

Leverbaarheid. Uw e-mailbezorgingspercentage is het aantal e-mails dat met succes de inbox van de beoogde ontvanger heeft bereikt.
Open ratio. De open rate geeft het aantal ontvangers weer dat uw e-mail heeft geopend.

Doorklikratio. De doorklikratio geeft het percentage abonnees weer dat op een link in uw e-mail heeft geklikt (meestal naar een bestemmingspagina op uw website).
Wat is het verschil tussen enkele opt-in en dubbele opt-in?
Single opt-in betekent dat zodra een bezoeker op “abonneren” klikt, deze op uw lijst staat.

Double opt-in betekent dat ze op “abonneren” klikken en vervolgens moeten bevestigen dat ze zich hebben aangemeld door op een link te klikken in een bevestigingsmail of een andere transactie-e-mail die is verzonden naar het e-mailadres dat ze hebben opgegeven.

Raadpleeg voor meer informatie en tips onze gids over dubbele opt-in versus enkele opt-in: wat is beter voor conversies?

Moet ik e-mailnieuwsbrieven versturen?
Absoluut! Meer dan 83% van de business-to-business (B2B) marketeers stuurt e-mailnieuwsbrieven als onderdeel van hun contentmarketingstrategie. E-mailmarketing is een zeer kosteneffectieve manier voor merken om met hun klanten te communiceren en e-mailnieuwsbrieven zijn een essentieel onderdeel van elke e-mailmarketingstrategie.

Leer hoe u een e-mailnieuwsbrief maakt met onze uitgebreide gids.

Zijn er best practices voor e-mailmarketing voor het maken van lijsten?
Ja! Hier vindt u onze best practices voor het samenstellen van uw e-maillijst.

Afsluiten

We hopen dat deze gids u heeft geholpen om te leren hoe u een effectieve e-mailmarketingcampagne kunt opzetten.

In deze gids hebben we de volgende items in detail gedeeld:

  • Het belang van e-mailmarketing
  • Hoe te beginnen
  • Uw e-maillijst uitbreiden
  • De beste e-mailmarketingservice kiezen
  • Hoe u uw e-maillijst kunt segmenteren (voor verschillende doelgroepdemografieën)
  • Uw e-mail open en klikpercentages verbeteren
  • Automatisering met autoresponders
  • Terwijl u uw e-maillijst opbouwt, moet u ervoor zorgen dat u deze 14 goed converterende plaatsen gebruikt om aanmeldingsformulieren voor e-mail toe te voegen. En zorg ervoor dat u uw e-mailkopie op punt houdt om abonnees te betrekken en ze aan het lezen te houden.

Tijdgebrek? Geen zorgen. Bekijk deze white label e-mailmarketingtools die u vandaag nog kunt gebruiken om uw strategie te verbeteren!

Als je deze definitieve gids leuk vindt, zul je dol zijn op OptinMonster University. Bekijken. Het is GRATIS voor OptinMonster-klanten!

En als u klaar bent om uw e-maillijst meteen te laten groeien, meld u dan aan voor uw risicovrije OptinMonster-account!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vrijblijvend gesprek

Boek vrijblijvend een gesprek, online of fysiek.
LAAT JE MAKEN DOOR WEB-ANTS